Till fjälls del 3: Framme vid Fulufjället

Sen kom vi fram till Fulufjället och letade rätt på vandrarhemmet i Mörkret där vi skulle övernatta.
När vi hade installerat oss, gick vi på hajk mot vattenfallet.
Otroligt vacker natur och vattenfallet var grymt imponerande. Vi rastade på ett kanonfint ställe nånstans vid stigen och innan vi fortsatte klättrade vi upp på fjället. Erik och hans pappa orkade ända upp men jag stannade en bit nedanför, fotade lite mossa och stenar och åt tonvis med blåbär.
Världens utsikt var det!! Helt otroligt fint!!
Mossan var helt underbar. Tjockt och studsigt och man skulle förmodligen sova bättre på den än på vilken Hästens säng som helst. På kvällen bestämde jag och Erik att vi skulle gå upp tidigt och klättra upp till sjön. Så vi hade väckning kl 5 och stack iväg mot fjällen. Det var verkligen häftigt att vara där ute vid soluppgången och det var verkligen jättevackert däruppe. Vi åt lite frukost i vandringsstugorna som fanns vid sjön och började ta oss neråt. Ett bra drag av oss tyckte vi.